Veelgestelde vragen

De Yakima-handleiding zegt dat ik mijn aankoop online moet registreren voor garantiedoeleinden, maar ik kan het niet vinden op jullie webpagina. Waar staat dit en wat moet ik doen?

Onze klanten hoeven hun aankoop op dit moment niet online te registreren (dit is alleen van toepassing op klanten in de VS). Bewaar een kopie van je aankoopbon, voor als je een beroep op de garantie moet doen.

Ik heb reservesleutels nodig. Hoe kan ik ze krijgen?

Reservesleutels kunnen worden besteld via elke Yakima-dealers met behulp van het onderdeelnummer 8872 gevolgd door het 3-cijferige sleutelnummer. Als je je sleutelnummer niet weet, neem je contact op met een van onze speciale winkels die een hoofdsleutel kunnen gebruiken om te bepalen welke sleutel je nodig hebt. Het is een goed idee om dit sleutelnummer na de aankoop van je Yakima-product in de handleiding van je voertuig te noteren.

Ik heb reserveonderdelen nodig! Waar kan ik ze kopen?

Reserveonderdelen kunnen worden besteld via een van onze dealers. We hebben een groot aantal veel gebruikte onderdelen op voorraad, maar sommige moeten mogelijk uit het buitenland komen.

Kan ik rechtstreeks bij jullie kopen?

Wij zijn een groothandel en verkopen niet rechtstreeks aan het publiek. Als je om welke reden dan ook niet naar een van onze winkels kunt komen, zijn er online dealers die je graag willen helpen. Neem voor meer informatie contact op met je plaatselijke verkooppunt via onze dealerzoeker of neem contact op met de klantenservice: +31(0)306777775.

De winkels zeggen dat ik niet bij hen kan kopen. Waar kan ik mijn onderdelen dan kopen?

Sommige van onze dealers kennen niet het volledige assortiment dat via ons kan worden gekocht (of hebben geen voorraad). Als ze je om welke reden dan ook niet kunnen helpen, laat de winkel dan namens jou contact met ons opnemen en wij zullen ze helpen om de juiste onderdelen die je nodig hebt, te krijgen.

Ik wil een beroep doen op mijn garantie, wat moet ik doen?

Om aanspraak te maken op je garantie, moet je het artikel samen met de bon terugbrengen naar de plaats van aankoop en de winkel zal dan contact met ons opnemen om deze kwestie zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Hoe lang duurt het voordat ik de onderdelen krijg als ik ze vandaag bestel?

Het duurt maximaal 5 werkdagen voor de bezorging, afhankelijk van je locatie.

Is Yakima in de VS jullie hoofdkantoor?

Yakima USA is een onafhankelijk bedrijf en is niet ons hoofdkantoor. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Nieuwegein in Nederland. Maar alle vragen moeten rechtstreeks aan de lokale dealer/distributeur worden gesteld, te vinden via de dealerzoeker of neem contact op met de klantenservice: +31(0)306777775.

Hebben jullie video's die laten zien hoe jullie producten werken?

Ja, bekijk de video's op onze website en kom hier meer over onze producten te weten.

Kan ik een daktent op mijn dakdragers plaatsen?

Niet alle typen dakdragers zijn geschikt. Er zijn een paar dingen die je moet weten. In het algemeen kan een daktent worden bevestigd op dakdragers die gebruik maken van voeten op een vaste punt, op voertuigspecifieke rails of met gootbevestiging. We adviseren om klembevestigingen of rails die niet-voertuigspecifiek zijn, NIET te gebruiken. Deze voorwaarden MOETEN duidelijk zijn en in acht worden genomen als een daktent wordt bevestigd en gebruikt:

  • Het draagvermogen van het dak van het voertuig wordt met het totale gewicht van alle spullen die op het dak zijn gemonteerd, inclusief daktent en stangen nooit overschreden als er op de openbare weg wordt gereden. Als je offroad gaat rijden, moet de maximale belasting van het dak 30% worden gereduceerd en in een statische (stationaire) toestand mag het totale gewicht van de gebruikte tent (d.w.z. het eigen gewicht van de tent plus de gebruikers en de spullen hier in) nooit meer zijn dan twee maal het laadvermogen van het dak van het voertuig of de dakstangen.
  • De belasting moet altijd gelijkmatig over de stangen worden verdeeld, zonder concentratie van gewicht aan de uiteinden.